Tuesday, October 4, 2011

Jalan-jalan Cari Buku 1




Posting kali ini berkenaan buku-buku art dan juga
komik-komik yang aku beli sepanjang tahun ini.
Aku hanya ingin berkongsi agar dapat dijadikan
rujukan yang bermanfaat.

Buku yang hebat ini berjudul 'ICON: The DC Comics
& Wildstorm Art of Jim Lee', yang mana aku perolehi
melalui pesanan di Basheer Graphic Book Store di BB
Plaza. Buku ini dimuatkan dengan semua hasil sentuhan
terbaik Jim Lee dan di bahagikan kepada beberapa seksyen
watak-watak superhero DC yang terkenal seperti Batman,
Superman, Wonder Woman dan lain-lain.

Apa yang menarik tentang buku ini, ianya mempunyai
hasil unik yang meliputi dari lakaran, proses inking, thumbnail,
lakaran 'storyboard', Illustrasi berwarna dan juga rekabentuk
untuk 'action figure'. Semua hasil kerja sememangnya memukau
dan fantastik!

Hasil sentuhan magis Jim Lee ini membuatkan aku tak senang
duduk sewaktu membelek sehelai demi sehelai dan banyak
perkara tentang lukisan komik yang boleh dipelajari.

Buku yang mempunyai 296 mukasurat dan berkulit keras ini
memang layak untuk dimiliki oleh pencinta-pencinta komik!
Memang aku rekemen korang beli buku ini jika korang
peminat komik tegar!

3 comments:

  1. Perghhhh... nalerk ahhh.. jelois kaweee...

    ReplyDelete
  2. hehehe... kawee rekmeng demo beli buku ni kalu demo meme minak ke komik... 5 star kawe buei...hehe

    ReplyDelete
  3. Aku baru setahun ada HUSH... tue pun da kopak gila2...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails