Monday, December 14, 2009

Komik Proses... Pemburu Episod 24



Ini merupakan siri komik Pemburu yang ke 24,
menampilkan watak baru iaitu Monica. Siapa Monica?
Akan terjawab nanti. Di sini aku 'post' kan juga proses
pembikinan untuk siri komik akhbar ni dari 'sketch' pensel,
dakwat, pewarnaan dan belon dialog...

Mungkin setiap pelukis ada cara yang tersendiri mengikut
'skill' dan kemampuan masing-masing. Apa yang penting,
komitmen dan fokus. Komik Langkamaya #2 masih dalam
proses pembikinan dan akan ada satu 'section' yang baru
dalam blog 'LANGKAMAYA'. Apakah dia? Nantikan
kemunculannya...

7 comments:

  1. baru2 ini.....sewaktu membongkar barang di rumah ...terjumpa semula KAWAN#2. sungguh mengembalikan memori ke zaman kanak2.dapat diperhatikan stroke saudara tidak banyak berubah .Apa2 pun saya minat dengan stroke abang hafiz.

    ReplyDelete
  2. hehehehe... ye ke? memang dulu terlibat dengan
    produksi KAWAN, terima kasih, tunggu le
    nanti komik saya yang ke 2. saya pun masih lagi mengemas kini stroke supaya lebih baik lagi ;)

    ReplyDelete
  3. wah..best2!!!
    saya mahu folo la ini blog!!

    ReplyDelete
  4. ya ka en. froggy?... tq kerana
    singgah...;). apa perkembangan?
    komik terbaru en.froggy? ;)

    ReplyDelete
  5. komik saya sejak beberapa tahun lps asyik 'akan datang',tp tak dtg2 jua..
    hahaha..InsyaAllah suku pertama tahun ni kuar la komik solo saya..
    klu tak kuar,saya yg jadi 3 suku nanti..arh..

    ReplyDelete
  6. ye ke? wah... xsabar nak membacanya dan seterusnya dapat tandatngan dari inche froggy...hahahaha... under komik-m ke?
    blog ni pun lama xupdate, sibuk tul ngan urusan
    peribadi, tunggu le, blog komik langkamaya pun akan sy ceriakan jugak nanti... xde le nampak suam2 kuku...
    selamat maju jaya froggy... ;)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails